Esquerra Republicana vol que l’Ajuntament de l’Hospitalet doni suport als drets trans i a l’aprovació d’una llei integral

Esquerra Republicana vol que l’Ajuntament de l’Hospitalet doni suport als drets trans i a l’aprovació d’una llei integral

El grup republicà presenta una moció al Ple del mes de març reclamant el ple reconeixement dels drets de les persones trans, i el suport des de l’Hospitalet a que el Congrés dels Diputats tramiti i aprovi una llei trans estatal

 

Esquerra Republicana plantejarà al proper Ple de març que l’Ajuntament de l’Hospitalet es posicioni donant suport a les persones trans en el ple reconeixement dels seus drets. Des de fa anys el col·lectius de persones trans estan lluitant per acabar amb la patologització, que se les segueixi considerant com a malaltes mentals, i que s’imposin processos mèdics, hormonals i quirúrgics per tal de veure reconeguda la seva identitat de gènere.

 

El regidor republicà Coque García ha explicat que l’actual legislació, que permet el canvi de sexe registral des de l’any 2007, “exigeix encara informes psiquiàtrics i diagnòstic de disfòria de gènere, tot i que l’OMS va deixar de considerar al 2018 la transsexualitat com a trastorn mental”, i ha afegit que “l’Estat espanyol està fent tard en el reconeixement del dret a l’autodeterminació, sense imposar requisits mèdics ni hormonals, tal com recomanen la Comissió Europea i altres organismes internacionals”.

 

Coque García ha lamentat que “PSOE i Podemos, amb les seves batalletes dins del govern, estan bloquejant l’aprovació d’una llei trans estatal, que reconegui plenament l’autodeterminació i abordi les necessitats d’aquests col·lectius de manera integral, incloent menors, persones grans, migrants i no binàries”. En aquest sentit, el regidor republicà ha assenyalat que “ja hi ha un esborrany elaborat pel Ministeri d’Igualtat amb la participació de les entitats, i si no ho volen fer a través del Consell de Ministres, cal aconseguir que s’aprovi per via parlamentària”.

 

Finalment, Coque García ha manifestat que “la societat tenim un deute històric amb les persones trans, ha arribat el moment d’acabar amb la patologització i les discriminacions que encara avui pateixen”.

Deixa un comentari

banner