Esquerra Republicana reclama a l’Ajuntament actuar per aturar la degradació del patrimoni històric de l’Hospitalet i la creació d’un Consell municipal per a la seva protecció

Esquerra Republicana reclama a l’Ajuntament actuar per aturar la degradació del patrimoni històric de l’Hospitalet i la creació d’un Consell municipal per a la seva protecció

Els republicans, amb motiu de la celebració del Dia Internacional del Patrimoni Mundial, han exigit al govern de Núria Marin un nou pla de protecció del patrimoni, ja que l’actual està obsolet des de l’any 2010, i la creació d’un Consell del patrimoni amb la participació de les entitats.

Esquerra Republicana ha presentat avui des del carrer Xipreret, amb motiu del Dia Internacional del Patrimoni Mundial, les seves propostes per la defensa i protecció del patrimoni de l’Hospitalet. El portaveu republicà Antoni Garcia ha estat acompanyat per la regidora Lluïsa Carmona i l’activista del patrimoni cultural Bernat Calvo, que ha impulsat un seguit d’instàncies per denunciar l’estat en que es troben algun dels elements actualment catalogats al Ple de Protecció del Patrimoni Arquitectònic (PEPPA) vigent.

Bernat Calvo ha explicat que les instàncies presentades volen cridar l’atenció sobre “l’estat de greu deteriorament, i probable ensorrament d’algun d’aquests elements, com Cal Masover Nou, Can Rigalt o la masia de la Remunta”. L’activista també ha assenyalat “l’obligació legal que tenen els municipis de protegir el patrimoni”.

En aquest sentit, la regidora republicana Lluïsa Carmona ha recordat que “l’actual Pla de Protecció del Patrimoni està pendent de renovació des de l’any 2010, i s’ha demostrat una eina totalment insuficient per aturar la destrucció del patrimoni”, lamentant que “hem vist com, tot i estar catalogats, alguns elements han seguit degradant-se i es troben en risc de desaparèixer”. Per això des d’Esquerra Republicana es reclama “un nou Pla de Protecció, que vagi molt més enllà de l’actual, inclogui altres elements que tenen valor patrimonial, i sigui un instrument eficaç per evitar que desapareguin”.

El portaveu republicà i cap de l’oposició Antoni Garcia ha denunciat que “al darrer Ple vam proposar que l’Ajuntament elaborés aquest nou pla, a més de la creació d’un Consell del Patrimoni com a òrgan permanent on hi participin les entitats i que vetllés per la protecció del patrimoni, però el PSC ho va rebutjar”. Per últim, Antoni Garcia ha exigit al govern municipal que “actuï d’una vegada, perquè portem anys reclamant mesures però la manca d’interès de Núria Marin està provocant que el patrimoni de la ciutat segueixi en perill”.

Roda de premsa sobre patrimoni, amb el portaveu Antoni Garcia, la regidora Lluïsa Carmona i l'activista Bernat Calvo

Deixa un comentari

banner