
Esquerra Republicana torna a demanar un nou equipament per al Museu de l’Hospitalet
El grup republicà ja va defensar una moció el setembre de 2019 per traslladar el Museu a l’antiga fàbrica de la Cosme Toda per la manca de capacitat expositiva i d’emmagatzematge de l’equipament actual
El grup municipal d’Esquerra Republicana vol reforçar el paper del Museu d’Història de l’Hospitalet, amb un nou equipament que permeti desenvolupar tot el seu potencial, ampliar les exposicions i millorar la difusió i coneixement de tot el seu contingut museístic. Per això, la formació republicana defensarà al proper Ple de maig la necessitat de trobar un nou emplaçament, amb un mínim de 5.000 metres quadrats per tal de poder portar a terme les exposicions i activitats complementàries com mereix la segona ciutat del país.
La regidora republicana Lluïsa Carmona ha explicat que “l’actual Museu de l’Hospitalet es va inaugurar l’any 1972 a l’antiga casa Espanya, i 50 anys després cada cop és més evident que hi ha una manca d’espai i de capacitat per ampliar exposicions i donar compliment al Pla Museístic aprovat el 2015”, i ha afegit que “això limita no només la seva activitat divulgativa, sinó la possibilitat de recuperar algunes peces importants per l’Hospitalet, com el cap de la Medusa, i d’altres vinculades amb la nostra ciutat”.
Lluïsa Carmona ha manifestat que “l’Hospitalet és una ciutat mil·lenària, des de restes prehistòriques, iberes i romanes fins a episodis més recents com el conveni de l’Hospitalet de 1713 o la figura de Quico Sabaté, i el nostre museu ha de poder reflectir tota aquesta riquesa amb unes instal·lacions adients”. En aquest sentit, Carmona ha demanat que “l’Ajuntament ha d’apostar per potenciar el nostre museu, amb recursos suficients i un nou espai que posi la nostra història i el nostre patrimoni en el lloc que es mereix”.