
Esquerra Republicana vol que l’Ajuntament de l’Hospitalet s’impliqui en la lluita contra la bretxa salarial
La formació republicana planteja que l’Ajuntament prengui un paper actiu per treballar, internament però també amb les empreses presents al municipi, per acabar amb les desigualtats salarials els biaixos de gènere que avui dia segueixen penalitzant les dones
Esquerra Republicana ha mostrat la seva preocupació per les discriminacions existents en l’àmbit laboral i professional que encara avui penalitzen les dones i, en especial, les desigualtats salarials que fan que les dones cobrin menys que els homes realitzant les mateixes feines o d’igual valor. Per això ha posat en marxa una campanya de denúncia d’aquesta situació, que vol portar també al Ple de l’Ajuntament de l’Hospitalet. Així, el grup municipal republicà impulsarà una moció el proper Ple del mes de març per reclamar al consistori mesures per treballar en l’eliminació d’aquestes desigualtats que, segons les darreres dades observades per l’Observatori del Treball i Model Productiu del Departament d’Empresa i Treball (2019), comporten que el salari mitjà anual femení sigui uns 6.000 euros inferior al dels homes (22.988,2€ per 28.965,4€).
La regidora Lluïsa Carmona ha explicat que aquesta situació “és estructural, i conseqüència de la cultura patriarcal que encara impera a la nostra societat” i ha afegit que “lamentablement, sovint les institucions no resten al marge i per això cal que s’impliquin”. En aquest sentit, la regidora republicana ha detallat que, entre altres mesures, “volem que l’Ajuntament actuï i lideri la lluita contra la desigualtat salarial a l’Hospitalet, amb un pla intern d’igualtat que acabi amb possibles situacions de desigualtat detectades, però també treballant amb empreses de la ciutat perquè elaborin els seus plans d’igualtat”.
Lluïsa Carmona ha manifestat que “cal posar en marxa, també des de l’Ajuntament i des de totes les institucions, accions efectives que es tradueixin en resultats reals”. Des d’Esquerra Republicana, a més de la moció municipal, s’impulsa també una Proposició No de Llei al Congrés, o la ja en marxa Directiva sobre Transparència Salarial al Parlament Europeu, de la que els republicans en són ponents principals. “Lamentablement, en aquest àmbit queda encara molt per fer per acabar amb les desigualtat que patim les dones, pel que fa als sous o la poca representació en espais de presa de decisions”, ha finalitzat Carmona.