El Govern republicà aposta per l’educació a l’Hospitalet impulsant tots els projectes pendents

Institut-escola Pere Lliscart

El Govern republicà aposta per l’educació a l’Hospitalet impulsant tots els projectes pendents

Inversió històrica del departament d’Educació per posar en marxa tots els equipaments educatius pendents a la ciutat, amb la construcció de nous instituts escola i les adequacions dels centres del Pla d’Urgència. Només resten pendents aquells que depenen de tràmits i disponibilitat de solars per part de l’Ajuntament

 

Esquerra Republicana continua treballant per garantir un sistema educatiu de qualitat a l’Hospitalet i donar resposta a les necessitats d’escolarització. Tot i els avenços produïts en els darrers anys, l’arribada d’Esquerra Republicana a la presidència del Govern ha permès accelerar l’aposta per revertir retallades i desencallar alguns projectes. En el cas de l’Hospitalet, això ha suposat que des del departament d’Educació s’hi destini una inversió històrica, que permetrà millorar la xarxa d’equipaments, amb la construcció de nous centres i l’adequació d’aquells pendents de millores. Una aposta, però, que podria haver estat major si no hagués existit una gestió ineficient per part del govern municipal.

 

El candidat republicà a l’alcaldia, Jaume Graells, considera que “aquesta inversió per part de la Generalitat suposa un canvi substancial i demostra el compromís d’Esquerra Republicana amb l’educació a la ciutat” i ha afegit que “és una bona notícia que a l’Hospitalet s’hagin desbloquejat temes històrics i la majoria de projectes estiguin ja en marxa”. En aquest sentit, Graells ha detallat la construcció dels instituts escola Pere Lliscart o Puig i Gairalt, aquest ja en fase de redacció del projecte, o les inversions ja compromeses i plans directors en els centres del Pla d’Urgència, i obres d’adequació i millora de prop de 5 MEUR en altres centres de la ciutat.

 

Jaume Graells, però, també ha lamentat l’actuació de l’Ajuntament, que ha impedit haver pogut anar més enllà. En aquest sentit, el candidat republicà ha manifestat que “la paràlisi administrativa d’aquest govern municipal ha provocat retards incomprensibles en l’execució d’alguns projectes que ja estaven acordats”. Es tractaria de l’Institut Jaume Botey, que des de l’any 2021 ja comptava amb una partida de 6,6 MEUR i el projecte participatiu finalitzat i que no s’ha executat pel bloqueig municipal en la cessió del solar, o l’escola Paco Candel, que al 2018 ja es va signar l’acord pel qual l’Ajuntament es comprometia a construir l’escola i que cinc anys després encara no s’han pogut iniciar les obres. Graells també ha assenyalat que l’Ajuntament ha deixat de realitzar les obres de manteniment d’escoles i patis escolars, com traslladen moltes famílies, i que són competència municipal.

 

L’alcaldable republicà ha expressat que “davant el compromís del departament d’Educació amb l’Hospitalet, és decebedora l’actitud de l’Ajuntament, que no està a l’altura de les necessitats de la ciutat”. Graells ha assenyalat que “hi ha una greu manca de solars disponibles, especialment al nord de la ciutat, provocat per l’urbanisme desaforat del govern de Núria Marín i la seva manca de previsió per a equipaments”, i ha afegit que “l’Hospitalet mereix un govern diferent, que lideri des de la cooperació en un àmbit tan important com l’educació, en benefici de tots els veïns i veïnes de la ciutat”.

Deixa un comentari

banner